Ohoh, onpas aika vierähtänyt nopsaan viime kirjoituksesta. Olen
käyttänyt viimeisen kuukauden aikana tietokonetta yllättävän vähän ja
olen puuhaillut kaikenlaista muuta. Koska sanonnankin mukaan yksi kuva
voi kertoa enemmän kuin tuhat sanaa, niin pyhitän tämän postauksen
kuville! :)
6.12.2012 Talvi saapui Armonkalliolle
7.12.2012 Päästiin saunomaan E:n mummolan rantasaunaan! Seuraavana päivänä juhlittiin E:n mummon kasikymppisiä! Ja myöhemmin illalla myös Tannia 24w!
11.12.2012 Kävin nielurisaleikkauksessa. Leikkaus meni hyvin, mutta pahoinvointi vaivaisi parin päivän päästä leikkauksesta, mutta onneksi siihenkin on hyvät lääkkeet. Seuraavan viikon perjantain ja lauantain välisenä yönä nielusta irtosi peitteitä ja haava vuoti runsaasti. Istuin neljä tuntia vessassa ja syljin verta. Ambulanssinpojatkin kävivät katsomassa, että mulla on kaikki ok. Muuten kaikki meni hienosti, vaikka toipilaana oleminen olikin ikävää ja tylsää.
Piristin itseäni uudella Essiellä! "Skirting The Issue"
Leivottiin isäni kanssa lohipasteijoita!
... Ja juustosarvia!
Talvinen kotipiha oli kaunis.
Samoin kaunista oli myös jäällä!
Joulun lempparilahjan sain E:ltä! Olen koko syksyn haaveillut kellosta ja nyt minä vihdoin sen sain! :)
Olen viettänyt vanhempieni luona nyt kolmisen viikkoa, mutta huomenna lähden reissaamaan! Ensin käydään porukoiden kanssa moikkaamassa sukumme uusinta jäsentä! Veljeni perheeseen syntyi kaksospojat 21.12 ja en ole vielä tavannut heistä kumpaakaan, mutta huomenna näen Herra A:n! Herra B:tä en valitettavasti pääse näkemään, koska hän on vielä sairaalassa kasvamassa, mutta toivottavasti hänkin pääsee pian kotiin! <3 Jyväskylästä matka jatkuu muutamaksi tunniksi Tampereelle, missä on luvassa intensiivistä pakkaamista ennen kuin juna Kolariin lähtee klo 23:59! Mennään porukalla viettämään vuoden vaihdetta Leville! It's gonna be fun!
Hyvää loppuvuotta ja ihanaa uutta vuotta! Pitäkää kivaa! :)
P.s. Toivottavasti teitä ei häiritse kuvien erilaiset kehykset yhtä paljon kuin minua...
Viikko lähtenyt taas käyntiin mukavasti! Tänään ollu vaikka mitä kivaa! Ensinnäkin alkoi lastentautien harjoittelu ja posti toi uusia kirjoja, Lauren Conradin Beatyn ja Stylen. Viime viikolla oli saapunut myös lookfantasticin tilaus, joka sisälsi Moroccanoilin shampoon ja hoitoaineen. Olin tilannut ne jokin aika sitten ihastuttuani ensin Morocconoilin hoitoöljyyn. Tänään siis vihdoin ehdin hakemaan paketin postista yhdessä kirjojen kanssa! Ja äsken tulin salilta tekemästä selkä- & olkatreenin, joka kulki tauosta huolimatta odotettua paremmin!! Kotona vielä tein vatsatreenin lankkuvariaatioilla!
Näihin kuviin ja tunnelmiin!
"Cinderella proof that a new pair of shoes can change your life"
Salille, MARS!!!
Tän tahtiin oli aikas hyvä treenailla! Mahtava fiilis!
Älkää antako pimeän marraskuun masentaa teitä! :) Just have fun!
Welcome happines! Johan tässä on riuduttu turhautumisessa ja ärsytyksessä tarpeeksi pitkään! Tämä viikko on alkanut ihan mahtavissa merkeissä! (Jos ei siis oteta huomioon eilistä orientaatiota opinnäytetyöhön) Ei sillä, viikonloppukin oli myös rento ja mukava! Sunnuntaina neiti N. tuli kylään Savosta pitkästä aikaa ja vietti luonani muutaman päivän. Vietettiin rentoa tyttöjen iltaa heti maanantaina ja tiistina käytiin ulkona syömässä ja kierreltiin vähän koskarissa! How nice!
Tätä päivää on piristänyt myös Blissin ihonhoitotuotteet, uusi iPhone ja tietysti rakas E <3 Tämmöisiä fiilispäiviä lisää niin johan suoraan sanottuna vituttaa taas paljon vähemmän!
State of Mind: Happy <3
Hoidettiin koulussa vauvoja! Tuli sellanen fiilis, että taidan sittenkin haluta suuntautua lastensairaanhoitoon! Jeij!
Tänään oon koittanu saada itteeni kuntoon ihan urakalla. Rasittavaa tämä jatkuvasti pienessä flunssassa oleminen. Aamusta käväsin ottamassa kausi-influenssarokotteen ja samalla nappastiin hemoglobiini, kun olin aika varma, että se ois matalalla, mutta mitä vielä - se oli 145 eli oikein mainio. Tässä viime aikoina verenpaineet ollu hieman matalalla, joten vähän pölhö olo ollut aika ajoin. Ei sitten selvinnyt, että mistä voisi johtua. Terkkari käski syömään kunnolla, syömään suolaa ja juomaan vettä. Kai se on sitten vaan noilla eteenpäin mentävä, vaikka mielestäni kaikkea tuota olen jo tehnyt. Ja taas pääsi terkkari sanomaan, että "kun sinä olet noin pieni ja hoikka." Kai sitä vielä on, mutta en kauaa jos ei treenaaman kohta pääse. Päässäkin rupee jo tuntumaan tämä urheilemattomuus...
Että tässä joskus ehkä pääsis ihan terveeksi niin kävin vähän Vitanellasta Suskilta hakemassa lisää vitamiineja. Olen jo kuukauden verran syönyt Solgarin Skin, nails and hairia ja se on kyllä tuntunu tekevän ihmeitä! Mulla ei oo koskaan ollu näin vahvat kynnet ja hiuksetkin tuntuu vahvemmilta. Nyt oon about viikon ollu ilman tuota ja heti on iho menny huonompaan kuntoon. Ite ainakin uskon ja luotan tuohon! Siinä siis tehoaineena msm joka on orgaaninen rikki. Jos kiinnostuit msm:stä niin täältä voit lukasta lisää! Ostin myös Cocovin Smoothie mixiä, jossa on superfoodeja jauheena. Jospa siitäkin saisi hivenaineita ja vitamiineja tähän kroppaan! Ja Acerolakirsikkaa oli pakko saada melkein vain sen maun takia! Tulee ihan lapsuus mieleen! Ei tuo ylimääräinen c-vitamiinikaan pahaa tee tässä flunssien torjunnassa. Eikä c:tä voi oikeastaan saada liikaa, koska se on vesiliukoinen, eli ei kerry elimistöön kuten esim a- ja e-vitamiinit.
Tämmösiä löytyy kotoa jo ennestään. Eli tossa on
kromia joka on vieny multa makeenhimon + tasaa verensokerin vaihteluja.
L-lysiinillä aftat on pysyny poissa. Sinkkiä ihon hyvinvointiin ja vähän
muutenkin. Vihreellä teellä nesteet pysyy liikenteessä ja antioksidanttejakin
pitäis tulla vastustuskyvylle!
Calsiassa on kalsiumia ja
magnesiumia. Sitä syön koska juon aika vähän maitoa. Juustoa tulee kyllä
välillä syötyä liikaakin, mutta tota calcian annosta vähän titrailen sen
mukaan, että miten oon maitotuotteita syöny. D-vitamiinia tietenkin, tosin
isompaa annosta kuin mitä Suomen suositukset sanoo, mutta syönpä kuitenkin.
Vitamarin omega-3 myös tietysti!
Kaupasta hain tämmösiä flunssan karkottamia.
Tänään alotin aamun vihreällä monsterilla! Oli muuten tosi
hyvää vaikka ihan välttämättä raaka-aineista ei semmosta kuvaa saa... Piti
nälkää hyvin poissa! Tätä teen toistekin! Ohje tästä! (Tämänkin ohjeen löysin muuten pinterestin kautta)
Illasta oli pakko kokeilla smoothie mixiä, joten tekaisin sitte sitruunaisen mustikka-mansikka smoothien ! Oli hyvää, hieman ehkä tuo jauhon maku tuli läpi, mutta ei se pahaa ollu!
Trendikin tuli tänään postissa, tosin vielä en kerenny sitä lueskelemaan!
Hyvää loppuviikkoa! Pysytelkää lämpiminä, ulkona on kylmä!
Perjantaina ajelimme E:n kanssa Savoon viettämään viikonloppua vanhempieni luo ja minäkin pääsin pitkästä aikaa ratin taakse. Ajokeli ei ollut mikään päätähuimaava, mutta pääasia että perille päästiin ehjänä. E palasi Tampereelle jo lauantaina, minä tulen perässä vasta maanantaina. Mukavia nämä vähän pidemmät viikonloput!
Veljen perhe on myös ollut viikonlopun täällä Savossa, joten vauhtia ja touhua on yhden 3-vuotiaan pojan kanssa riittänyt. S:n lausahduksille on saanut nauraa taas ihan vedet silmissä! Veljeni A sanoi S:lle "Mene kiusaamaan välillä vaikka Annia!" S: "Valitan, mutta Annillakin on vauva mahassa!" Tiedän kyllä syöneeni paljon viikonlopun aikana, mutta en tiennyt että tilanne näyttää noin pahalta! (S:n äiti siis odottaa kaksosia. Ja minullahan ei sitten todellakaan ole vauvaa mahassa!) Onhan noita muitakin letkautuksia kuulunut, unohtamatta ihan mahtavia lauluesityksiä!
Junahommia S:n kanssa
Tänään olemme viettäneet pre-isänpäivää, koska vanhempani lähtevät ensi
viikolla ulkomaille 3 viikoksi. (En ole yhtään kateellinen... ehen.) Halusin leipoa jotakin, mutta perinteinen täytekakku ei innostanut, joten tein mangojuustokakun Valion ohjeella. (Ilmeisesti minua vaivaa jonkin sortin mangoaddiktio...) Muokkasimme ohjetta hieman, koska raaka kananmunanvalkuainen ei houkutellut... eikä kyllä kaikkia aineksiakaan ollut saatavilla, kuten limeä tai mangotuorejuustoa.
Olen antanut äidilleni lahjaksi keittiöpäiväkirjan, mutta antoajankohdasta oli hieman erimielisyyttä...
Nyt hyvä ohje on tallessa seuraaviakin kertoja varten. Taidan kehittää jostain itsellenikin tuommoisen kirjan. Tosin en kyllä halua samanlaista, vaan aion tehdä sen itse johonkin minun tyyliseeni muistikirjaan, jossa on valkeat sivut. Yep, must have!
Nyt ehkä pienet päikkärit! Kivaa sunnuntaita ja hyvää alkuviikkoa!
Muutama viikko sitten löysin pinterestin kautta smoothie ohjeen joka osoittautui aivan mahtavaksi! (Ja tuosta listasta siis tuo ensimmäinen) Alunperin en voinut olla kokeilematta, koska siinä on mangoa ja olen aina tykännyt siitä hirmuisesti. Avokado ehkä hieman epäilytti smoothien raaka-aineena, mutta onneksi annoin sille mahdollisuuden! Makuyhdistelmä on ihanan pehmeä ja appelsiinimehu ja lime pirtsakoittavat sitä kivasti!
Nuo alkuperäisethän ohjeethan sanovat tämän olevan detox-smoothie, mutta itse en suurempia vaikutuksia ole huomannut. Mangossa on kuitenkin kuitua (2,1g/100g. vrt omena 1,8g), A- ja C-vitamiinia. Avokado puolestaan sisältää hyviä rasvoja, myöskin paljon kuitua (6,2g/100g !!!), B-, E- ja K-vitamiinia sekä kaliumia! Ei siis mistään turhista raaka-aineista kysymys!
Että tekin voisitte kokeilla ja ihastua, niin tässä vielä ohje! Olen muuttanut hieman mittoja alkuperäiseen verrattuna. Teen siis periaatteessa aina tupla-annoksen, koska a) tää on niin hyvää, b) en halua jättää puolikkaita hedelmiä jääkaappiin, vaan tehdä kaiken tuoreesta kerralla ja mieluummin säilyttää smoothieta jääkaapissa. Usein teen niin, että juon aamulla lasin tai pari ja iltapäivällä koulusta tullessa juon loput.
Ainekset:
avokado
mango (voit käyttää myös säilykemangoa)
4dl appelsiinimehua
4rkl limen tai sitruunan mehua
Leikkaa avokado pituussuunnassa halki, poista kivi ja koverra hedelmäliha irti lusikalla. (Liha irtoaa kuoresta helposti, kun avokado on tarpeeksi kypsä, valitse siis tumma avokado joka tuntuu puristaessa pehmeältä.)
Jos käytät tuoretta mangoa, kuori ja paloittele se. Sisällä on pitkulainen litteä kivi, joten leikkaa varovasti.
Lisää appelsiini- ja sitruunan tai limen mehu.
Voit heittää nämä kaikki blenderiin tai survaista smoothien sauvasekoittimella.
Enjoy!
P.s. Jos haluat kattoo mitä muuta oon löytäny Pinterestistä, niin käys tsekkaa!
Rakastan syksyn pimeitä iltoja ja kynttilöitä. Sain vihdoin siivottua asunnon siihen kuntoon, että täällä jopa uskaltaa polttaa kynttilöitä, ilman että tarvitsisi olla valmiina soittamaan palokunnalle. Pidän siististä kodistani ihan hirmuisesti! Olotila on paljon rauhallisempi eikä jatkuvasti ahdista tavarat, jotka ovat ihan missä sattuu, sohva istumakelvoton, koska se toimittaa vaatekaapin virkaa ja sitä rataa... Itseasiassa huomaan, että ei asunnon siistinä pitäminen ole niin hankalaa, eikä se vaadi edes paljoa aikaa päivässä. Toivottavasti tämä mielenvika olisi pysyvä.
Otin ensimmäistä kertaa nämä Pentikin kynttilänjalat esille. Johan tuo oli aikakin, olen saanut nämä valmistujais- ja ylioppilaslahjaksi keväällä 2009. Ne on ihanat!
Se ei ole yhtään ihanaa, että taas on joku hiton flunssa iskenyt. Nenä vuotaa, päätä särkee eikä ruokakaan maistu. Voisin joskus haluta olla terveenäkin niin pääsisi treenaamaan ja tekemään muutakin kuin niistämistä... Mutta jospa se tästä. Ehkä... Joskus... Edes hetkeksi.
Onneksi kotona on ollut ihanan seesteinen ja rauhallinen tunnelma, aamu oli sellaista helvetinperkelettä, että olisin halunnut päivän olevan ohi ennen kuin se oli kunnolla alkanutkaan. Aamu sinänsä oli kerrankin ihanan rento ja kiireetön, mutta se päättyi heti, kun laitoin asunnon oven kiinni. Unohdin ottaa avaimet mukaan ja koulussa tulostelin powerpoint-dioja ihan päin persettä ja tuloksena oli kauhea kasa paperia ja melkein myöhästyin tunniltakin, vaikka olin tullut koululle ajoissa... Ja niin muuten varmaan myöhästyivät nekin, jotka odottelivat tulostusta minun takanani... Poikaystäväni E onneksi palautti minut todellisuuteen hänen jokseenkin aika paljon isommilla ongelmillaan ja nyt jo minun aamun töppäilyt naurattaa.
Aina tasaisin väliajoin tulee tarve kirjoittaa blogia. Se on verrattavissa niihin säälittäviin päiväkirjankirjoittamisyrityksiin ala- ja yläasteella - jaksoin ehkä pari viikkoa, mutta sitten innostus vaan lopahti. Muutamaa blogiviritelmää olen aikaisemmin kirjoitellut jonkin aikaa, mutta ehkä olen kuitenkin rajannut aihealueet liian suppeiksi ja ne ovat kuihtuneet itsestään. (Toinen oli lähes ainoastaan neulomiseen ja käsitöihin keskittyvä, kun taas toisessa kerroin elämäni urheilullisemmasta puolesta.) Siispä tämän blogin tarkoitus on kertoa juuri siitä mitä otsikkokin sanoo - minun mielentilastani. Eli elämää, ylä- ja alamäkiä, harrastuksia, kavereita ja muusta mahdollisesta olisi tarkoitus tähän blogiin rustailla. Ja tämän hetken innostuksesta saa syyttää lähes vain ja ainoastaan ystäviäni Tannia ja Susannaa.
Haastavinta blogin aloittamisessa on keksiä sille hyvä nimi. Sellainen joka kertoo mitä se pitää sisällään, mutta on myös jokseenkin nokkela. Niin minä sen ainakin halusin olevan. Pohdin hetken jos toisen ja päädyin tuohon minkä voitte tuolta ylhäältä lukea, jos se ei vielä ole silmiinne sattunut osumaan. Sehän tulee osittain Billy Joelin New York State of Mind -biisistä, joka kuulu tämän hetken ehdottomiin lemppareihin! Ja koska "state" tarkoittaa myös montaa muuta juttua kuin pelkkää osavaltiota, se oli mielestäni nokkela valinta, mutta te voitte tietysti olla siitä ihan mitä mieltä tahansa!
Tämä suora lainaus sanakirjasta voi ehkä valaista ajatuksenkäänteitäni! :)
state1 /'steɪt/ s
1 tila, olotila, kunto, asema
state of mind mielentilaThe house is in a poor state of repair. Talo on korjausta vailla.
2 valtio
the recognition of a new state valtion tunnustaminena sovereign state itsenäinen valtio
3 osavaltio (esim. USA:ssa)
4 loisto, komeus, juhlallisuus
royal state kuninkaallinen loistoHe was buried in state at Repton. Hänet haudattiin juhlallisin menoin Reptoniin.
5 (a state) hermostuneisuus, kiihtyneisyys
I admit I was getting into a state. Myönnän, että aloin hieman hermostua.
6ark (the States) Yhdysvallat
7fys olomuoto
in a liquid state nesteenä
state of affairs
asiaintila, asianlaita, olotila
state of emergency
hätätila, hälytystila, poikkeustila
state of war
sotatila
the state of playbr
1 asiaintila, asiainlaita
2urh tilanne
state2a
1 valtiollinen, valtio-
a state secret valtiosalaisuus
2 virallinen, juhlallinen
state3v tr
sanoa, todeta, esittää, ilmaista
I merely stated my opinion. Ilmaisin vain mielipiteeni.
Jos yhtään sait kiinni ajatuksenjuoksustani tai muuten vain rupesi kiinnostamaan, niin käy ihmeessä joskus vilkasemassa olisinko saanut kirjoiteltua jotakin elämästäni ja mielessä pyörineistä asioista.
Billy Joelin ääni ja tää biisi sopii täydellisesti pimeisiin syysiltoihin! Ihanaa syksyä! <3
Huh. Ensimmäinen postaus. Aina niin jännittävää ja jotenkin awkward.