tiistai 30. lokakuuta 2012

Oh, Candles!



Rakastan syksyn pimeitä iltoja ja kynttilöitä. Sain vihdoin siivottua asunnon siihen kuntoon, että täällä jopa uskaltaa polttaa kynttilöitä, ilman että tarvitsisi olla valmiina soittamaan palokunnalle. Pidän siististä kodistani ihan hirmuisesti! Olotila on paljon rauhallisempi eikä jatkuvasti ahdista tavarat, jotka ovat ihan missä sattuu, sohva istumakelvoton, koska se toimittaa vaatekaapin virkaa ja sitä rataa... Itseasiassa huomaan, että ei asunnon siistinä pitäminen ole niin hankalaa, eikä se vaadi edes paljoa aikaa päivässä. Toivottavasti tämä mielenvika olisi pysyvä.

Otin ensimmäistä kertaa nämä Pentikin kynttilänjalat esille. Johan tuo oli aikakin, olen saanut nämä valmistujais- ja ylioppilaslahjaksi keväällä 2009. Ne on ihanat!


Se ei ole yhtään ihanaa, että taas on joku hiton flunssa iskenyt. Nenä vuotaa, päätä särkee eikä ruokakaan maistu. Voisin joskus haluta olla terveenäkin niin pääsisi treenaamaan ja tekemään muutakin kuin niistämistä... Mutta jospa se tästä. Ehkä... Joskus... Edes hetkeksi.

Onneksi kotona on ollut ihanan seesteinen ja rauhallinen tunnelma, aamu oli sellaista helvetinperkelettä, että olisin halunnut päivän olevan ohi ennen kuin se oli kunnolla alkanutkaan. Aamu sinänsä oli kerrankin ihanan rento ja kiireetön, mutta se päättyi heti, kun laitoin asunnon oven kiinni. Unohdin ottaa avaimet mukaan ja koulussa tulostelin powerpoint-dioja ihan päin persettä ja tuloksena oli kauhea kasa paperia ja melkein myöhästyin tunniltakin, vaikka olin tullut koululle ajoissa... Ja niin muuten varmaan myöhästyivät nekin, jotka odottelivat tulostusta minun takanani... Poikaystäväni E onneksi palautti minut todellisuuteen hänen jokseenkin aika paljon isommilla ongelmillaan ja nyt jo minun aamun töppäilyt naurattaa.

Parempaa loppuviikkoa!

maanantai 29. lokakuuta 2012

Another new beginning... again.

Aina tasaisin väliajoin tulee tarve kirjoittaa blogia. Se on verrattavissa niihin säälittäviin päiväkirjankirjoittamisyrityksiin ala- ja yläasteella - jaksoin ehkä pari viikkoa, mutta sitten innostus vaan lopahti. Muutamaa blogiviritelmää olen aikaisemmin kirjoitellut jonkin aikaa, mutta ehkä olen kuitenkin rajannut aihealueet liian suppeiksi ja ne ovat kuihtuneet itsestään. (Toinen oli lähes ainoastaan neulomiseen ja käsitöihin keskittyvä, kun taas toisessa kerroin elämäni urheilullisemmasta puolesta.) Siispä tämän blogin tarkoitus on kertoa juuri siitä mitä otsikkokin sanoo - minun mielentilastani. Eli elämää, ylä- ja alamäkiä, harrastuksia, kavereita ja muusta mahdollisesta olisi tarkoitus tähän blogiin rustailla. Ja tämän hetken innostuksesta saa syyttää lähes vain ja ainoastaan ystäviäni Tannia ja Susannaa.

Haastavinta blogin aloittamisessa on keksiä sille hyvä nimi. Sellainen joka kertoo mitä se pitää sisällään, mutta on myös jokseenkin nokkela. Niin minä sen ainakin halusin olevan. Pohdin hetken jos toisen ja päädyin tuohon minkä voitte tuolta ylhäältä lukea, jos se ei vielä ole silmiinne sattunut osumaan. Sehän tulee osittain Billy Joelin New York State of Mind -biisistä, joka kuulu tämän hetken ehdottomiin lemppareihin! Ja koska "state" tarkoittaa myös montaa muuta juttua kuin pelkkää osavaltiota, se oli mielestäni nokkela valinta, mutta te voitte tietysti olla siitä ihan mitä mieltä tahansa!

Tämä suora lainaus sanakirjasta voi ehkä valaista ajatuksenkäänteitäni! :)
state1 /'steɪt/ s
1 tila, olotila, kunto, asema
state of mind mielentila The house is in a poor state of repair. Talo on korjausta vailla.
2 valtio
the recognition of a new state valtion tunnustaminen a sovereign state itsenäinen valtio
3 osavaltio (esim. USA:ssa)
4 loisto, komeus, juhlallisuus
royal state kuninkaallinen loisto He was buried in state at Repton. Hänet haudattiin juhlallisin menoin Reptoniin.
5 (a state) hermostuneisuus, kiihtyneisyys
I admit I was getting into a state. Myönnän, että aloin hieman hermostua.
6 ark (the States) Yhdysvallat
7 fys olomuoto
in a liquid state nesteenä
state of affairs
asiaintila, asianlaita, olotila
state of emergency
hätätila, hälytystila, poikkeustila
state of war
sotatila
the state of play br
1 asiaintila, asiainlaita
2 urh tilanne
state2 a
1 valtiollinen, valtio-
a state secret valtiosalaisuus
2 virallinen, juhlallinen
state3 v tr
sanoa, todeta, esittää, ilmaista
I merely stated my opinion. Ilmaisin vain mielipiteeni.
 Jos yhtään sait kiinni ajatuksenjuoksustani tai muuten vain rupesi kiinnostamaan, niin käy ihmeessä joskus vilkasemassa olisinko saanut kirjoiteltua jotakin elämästäni ja mielessä pyörineistä asioista.
 Billy Joelin ääni ja tää biisi sopii täydellisesti pimeisiin syysiltoihin! Ihanaa syksyä! <3

Huh. Ensimmäinen postaus. Aina niin jännittävää ja jotenkin awkward.