Nuo alkuperäisethän ohjeethan sanovat tämän olevan detox-smoothie, mutta itse en suurempia vaikutuksia ole huomannut. Mangossa on kuitenkin kuitua (2,1g/100g. vrt omena 1,8g), A- ja C-vitamiinia. Avokado puolestaan sisältää hyviä rasvoja, myöskin paljon kuitua (6,2g/100g !!!), B-, E- ja K-vitamiinia sekä kaliumia! Ei siis mistään turhista raaka-aineista kysymys!
Että tekin voisitte kokeilla ja ihastua, niin tässä vielä ohje! Olen muuttanut hieman mittoja alkuperäiseen verrattuna. Teen siis periaatteessa aina tupla-annoksen, koska a) tää on niin hyvää, b) en halua jättää puolikkaita hedelmiä jääkaappiin, vaan tehdä kaiken tuoreesta kerralla ja mieluummin säilyttää smoothieta jääkaapissa. Usein teen niin, että juon aamulla lasin tai pari ja iltapäivällä koulusta tullessa juon loput.
Ainekset:
avokado
mango (voit käyttää myös säilykemangoa)
4dl appelsiinimehua
4rkl limen tai sitruunan mehua
Leikkaa avokado pituussuunnassa halki, poista kivi ja koverra hedelmäliha irti lusikalla. (Liha irtoaa kuoresta helposti, kun avokado on tarpeeksi kypsä, valitse siis tumma avokado joka tuntuu puristaessa pehmeältä.)
Jos käytät tuoretta mangoa, kuori ja paloittele se. Sisällä on pitkulainen litteä kivi, joten leikkaa varovasti.
Lisää appelsiini- ja sitruunan tai limen mehu.
Voit heittää nämä kaikki blenderiin tai survaista smoothien sauvasekoittimella.
Enjoy!


Ei kommentteja:
Lähetä kommentti