maanantai 19. marraskuuta 2012

Jälleen yllärihyvä viikon aloitus!

Viikko lähtenyt taas käyntiin mukavasti! Tänään ollu vaikka mitä kivaa! Ensinnäkin alkoi lastentautien harjoittelu ja posti toi uusia kirjoja, Lauren Conradin Beatyn ja Stylen. Viime viikolla oli saapunut myös lookfantasticin tilaus, joka sisälsi Moroccanoilin shampoon ja hoitoaineen. Olin tilannut ne jokin aika sitten  ihastuttuani ensin Morocconoilin hoitoöljyyn. Tänään siis vihdoin ehdin hakemaan paketin postista yhdessä kirjojen kanssa! Ja äsken tulin salilta tekemästä selkä- & olkatreenin, joka kulki tauosta huolimatta odotettua paremmin!! Kotona vielä tein vatsatreenin lankkuvariaatioilla! 

Näihin kuviin ja tunnelmiin!

"Cinderella proof that a new pair of shoes can change your life"


Salille, MARS!!!


Tän tahtiin oli aikas hyvä treenailla! Mahtava fiilis!

Älkää antako pimeän marraskuun masentaa teitä! :) Just have fun!

tiistai 13. marraskuuta 2012

Uusi, parempi viikko!

Welcome happines! Johan tässä on riuduttu turhautumisessa ja ärsytyksessä tarpeeksi pitkään! Tämä viikko on alkanut ihan mahtavissa merkeissä! (Jos ei siis oteta huomioon eilistä orientaatiota opinnäytetyöhön) Ei sillä, viikonloppukin oli myös rento ja mukava! Sunnuntaina neiti N. tuli kylään Savosta pitkästä aikaa ja vietti luonani muutaman päivän. Vietettiin rentoa tyttöjen iltaa heti maanantaina ja tiistina käytiin ulkona syömässä ja kierreltiin vähän koskarissa! How nice! 

Tätä päivää on piristänyt myös Blissin ihonhoitotuotteet, uusi iPhone ja tietysti rakas E <3 Tämmöisiä fiilispäiviä lisää niin johan suoraan sanottuna vituttaa taas paljon vähemmän!

State of Mind: Happy <3

Hoidettiin koulussa vauvoja! Tuli sellanen fiilis, että taidan sittenkin haluta suuntautua lastensairaanhoitoon! Jeij!

Uusi omeinainen! :))


Blissit!
Sain kaupanpäällisiäkin! Mikäs sen parempaa!

tiistai 6. marraskuuta 2012

Flunssan karkotusta ja torjuntaa

Tänään oon koittanu saada itteeni kuntoon ihan urakalla. Rasittavaa tämä jatkuvasti pienessä flunssassa oleminen. Aamusta käväsin ottamassa kausi-influenssarokotteen ja samalla nappastiin hemoglobiini, kun olin aika varma, että se ois matalalla, mutta mitä vielä - se oli 145 eli oikein mainio. Tässä viime aikoina verenpaineet ollu hieman matalalla, joten vähän pölhö olo ollut aika ajoin. Ei sitten selvinnyt, että mistä voisi johtua. Terkkari käski syömään kunnolla, syömään suolaa ja juomaan vettä. Kai se on sitten vaan noilla eteenpäin mentävä, vaikka mielestäni kaikkea tuota olen jo tehnyt. Ja taas pääsi terkkari sanomaan, että "kun sinä olet noin pieni ja hoikka." Kai sitä vielä on, mutta en kauaa jos ei treenaaman kohta pääse. Päässäkin rupee jo tuntumaan tämä urheilemattomuus...



Että tässä joskus ehkä pääsis ihan terveeksi niin kävin vähän Vitanellasta Suskilta hakemassa lisää vitamiineja. Olen jo kuukauden verran syönyt Solgarin Skin, nails and hairia ja se on kyllä tuntunu tekevän ihmeitä! Mulla ei oo koskaan ollu näin vahvat kynnet ja hiuksetkin tuntuu vahvemmilta. Nyt oon about viikon ollu ilman tuota ja heti on iho menny huonompaan kuntoon. Ite ainakin uskon ja luotan tuohon! Siinä siis tehoaineena msm joka on orgaaninen rikki. Jos kiinnostuit msm:stä niin täältä voit lukasta lisää! Ostin myös Cocovin Smoothie mixiä, jossa on superfoodeja jauheena. Jospa siitäkin saisi hivenaineita ja vitamiineja tähän kroppaan! Ja Acerolakirsikkaa oli pakko saada melkein vain sen maun takia! Tulee ihan lapsuus mieleen! Ei tuo ylimääräinen c-vitamiinikaan pahaa tee tässä flunssien torjunnassa. Eikä c:tä voi oikeastaan saada liikaa, koska se on vesiliukoinen, eli ei kerry elimistöön kuten esim a- ja e-vitamiinit.


Tämmösiä löytyy kotoa jo ennestään. Eli tossa on kromia joka on vieny multa makeenhimon + tasaa verensokerin vaihteluja. L-lysiinillä aftat on pysyny poissa. Sinkkiä ihon hyvinvointiin ja vähän muutenkin. Vihreellä teellä nesteet pysyy liikenteessä ja antioksidanttejakin pitäis tulla vastustuskyvylle!


Calsiassa on kalsiumia ja magnesiumia. Sitä syön koska juon aika vähän maitoa. Juustoa tulee kyllä välillä syötyä liikaakin, mutta tota calcian annosta vähän titrailen sen mukaan, että miten oon maitotuotteita syöny. D-vitamiinia tietenkin, tosin isompaa annosta kuin mitä Suomen suositukset sanoo, mutta syönpä kuitenkin. Vitamarin omega-3 myös tietysti!

Kaupasta hain tämmösiä flunssan karkottamia.

 


Tänään alotin aamun vihreällä monsterilla! Oli muuten tosi hyvää vaikka ihan välttämättä raaka-aineista ei semmosta kuvaa saa... Piti nälkää hyvin poissa! Tätä teen toistekin! Ohje tästä! (Tämänkin ohjeen löysin muuten pinterestin kautta)

 

Illasta oli pakko kokeilla smoothie mixiä, joten tekaisin sitte sitruunaisen mustikka-mansikka smoothien ! Oli hyvää, hieman ehkä tuo jauhon maku tuli läpi, mutta ei se pahaa ollu!

Trendikin tuli tänään postissa, tosin vielä en kerenny sitä lueskelemaan!
Hyvää loppuviikkoa! Pysytelkää lämpiminä, ulkona on kylmä!

sunnuntai 4. marraskuuta 2012

Viikonloppuhommia

Perjantaina ajelimme E:n kanssa Savoon viettämään viikonloppua vanhempieni luo ja minäkin pääsin pitkästä aikaa ratin taakse. Ajokeli ei ollut mikään päätähuimaava, mutta pääasia että perille päästiin ehjänä. E palasi Tampereelle jo lauantaina, minä tulen perässä vasta maanantaina. Mukavia nämä vähän pidemmät viikonloput!

Veljen perhe on myös ollut viikonlopun täällä Savossa, joten vauhtia ja touhua on yhden 3-vuotiaan pojan kanssa riittänyt. S:n lausahduksille on saanut nauraa taas ihan vedet silmissä! Veljeni A sanoi S:lle "Mene kiusaamaan välillä vaikka Annia!" S: "Valitan, mutta Annillakin on vauva mahassa!" Tiedän kyllä syöneeni paljon viikonlopun aikana, mutta en tiennyt että tilanne näyttää noin pahalta! (S:n äiti siis odottaa kaksosia. Ja minullahan ei sitten todellakaan ole vauvaa mahassa!) Onhan noita muitakin letkautuksia kuulunut, unohtamatta ihan mahtavia lauluesityksiä!

Junahommia S:n kanssa

Tänään olemme viettäneet pre-isänpäivää, koska vanhempani lähtevät ensi viikolla ulkomaille 3 viikoksi. (En ole yhtään kateellinen... ehen.) Halusin leipoa jotakin, mutta perinteinen täytekakku ei innostanut, joten tein mangojuustokakun Valion ohjeella. (Ilmeisesti minua vaivaa jonkin sortin mangoaddiktio...) Muokkasimme ohjetta hieman, koska raaka kananmunanvalkuainen ei houkutellut... eikä kyllä kaikkia aineksiakaan ollut saatavilla, kuten limeä tai mangotuorejuustoa.




Olen antanut äidilleni lahjaksi keittiöpäiväkirjan, mutta antoajankohdasta oli hieman erimielisyyttä...










Nyt hyvä ohje on tallessa seuraaviakin kertoja varten. Taidan kehittää jostain itsellenikin tuommoisen kirjan. Tosin en kyllä halua samanlaista, vaan aion tehdä sen itse johonkin minun tyyliseeni muistikirjaan, jossa on valkeat sivut. Yep, must have!




Nyt ehkä pienet päikkärit! Kivaa sunnuntaita ja hyvää alkuviikkoa!

torstai 1. marraskuuta 2012

Smoothie time!!!

Muutama viikko sitten löysin pinterestin kautta smoothie ohjeen joka osoittautui aivan mahtavaksi! (Ja tuosta listasta siis tuo ensimmäinen) Alunperin en voinut olla kokeilematta, koska siinä on mangoa ja olen aina tykännyt siitä hirmuisesti. Avokado ehkä hieman epäilytti smoothien raaka-aineena, mutta onneksi annoin sille mahdollisuuden! Makuyhdistelmä on ihanan pehmeä ja appelsiinimehu ja lime pirtsakoittavat sitä kivasti!

Nuo alkuperäisethän ohjeethan sanovat tämän olevan detox-smoothie, mutta itse en suurempia vaikutuksia ole huomannut. Mangossa on kuitenkin kuitua (2,1g/100g. vrt omena 1,8g), A- ja C-vitamiinia. Avokado puolestaan sisältää hyviä rasvoja, myöskin paljon kuitua (6,2g/100g !!!), B-, E- ja K-vitamiinia sekä kaliumia! Ei siis mistään turhista raaka-aineista kysymys!

Että tekin voisitte kokeilla ja ihastua, niin tässä vielä ohje! Olen muuttanut hieman mittoja alkuperäiseen verrattuna. Teen siis periaatteessa aina tupla-annoksen, koska a) tää on niin hyvää, b) en halua jättää puolikkaita hedelmiä jääkaappiin, vaan tehdä kaiken tuoreesta kerralla ja mieluummin säilyttää smoothieta jääkaapissa. Usein teen niin, että juon aamulla lasin tai pari ja iltapäivällä koulusta tullessa juon loput.

Ainekset:
avokado
mango (voit käyttää myös säilykemangoa)
4dl appelsiinimehua
4rkl limen tai sitruunan mehua

Leikkaa avokado pituussuunnassa halki, poista kivi ja koverra hedelmäliha irti lusikalla. (Liha irtoaa kuoresta helposti, kun avokado on tarpeeksi kypsä, valitse siis tumma avokado joka tuntuu puristaessa pehmeältä.)

Jos käytät tuoretta mangoa, kuori ja paloittele se. Sisällä on pitkulainen litteä kivi, joten leikkaa varovasti.

Lisää appelsiini- ja sitruunan tai limen mehu.

Voit heittää nämä kaikki blenderiin tai survaista smoothien sauvasekoittimella.

Enjoy!



P.s. Jos haluat kattoo mitä muuta oon löytäny Pinterestistä, niin käys tsekkaa!