Tänään oon koittanu saada itteeni kuntoon ihan urakalla. Rasittavaa tämä jatkuvasti pienessä flunssassa oleminen. Aamusta käväsin ottamassa kausi-influenssarokotteen ja samalla nappastiin hemoglobiini, kun olin aika varma, että se ois matalalla, mutta mitä vielä - se oli 145 eli oikein mainio. Tässä viime aikoina verenpaineet ollu hieman matalalla, joten vähän pölhö olo ollut aika ajoin. Ei sitten selvinnyt, että mistä voisi johtua. Terkkari käski syömään kunnolla, syömään suolaa ja juomaan vettä. Kai se on sitten vaan noilla eteenpäin mentävä, vaikka mielestäni kaikkea tuota olen jo tehnyt. Ja taas pääsi terkkari sanomaan, että "kun sinä olet noin pieni ja hoikka." Kai sitä vielä on, mutta en kauaa jos ei treenaaman kohta pääse. Päässäkin rupee jo tuntumaan tämä urheilemattomuus...
Että tässä joskus ehkä pääsis ihan terveeksi niin kävin vähän Vitanellasta Suskilta hakemassa lisää vitamiineja. Olen jo kuukauden verran syönyt Solgarin Skin, nails and hairia ja se on kyllä tuntunu tekevän ihmeitä! Mulla ei oo koskaan ollu näin vahvat kynnet ja hiuksetkin tuntuu vahvemmilta. Nyt oon about viikon ollu ilman tuota ja heti on iho menny huonompaan kuntoon. Ite ainakin uskon ja luotan tuohon! Siinä siis tehoaineena msm joka on orgaaninen rikki. Jos kiinnostuit msm:stä niin täältä voit lukasta lisää! Ostin myös Cocovin Smoothie mixiä, jossa on superfoodeja jauheena. Jospa siitäkin saisi hivenaineita ja vitamiineja tähän kroppaan! Ja Acerolakirsikkaa oli pakko saada melkein vain sen maun takia! Tulee ihan lapsuus mieleen! Ei tuo ylimääräinen c-vitamiinikaan pahaa tee tässä flunssien torjunnassa. Eikä c:tä voi oikeastaan saada liikaa, koska se on vesiliukoinen, eli ei kerry elimistöön kuten esim a- ja e-vitamiinit.
Tämmösiä löytyy kotoa jo ennestään. Eli tossa on
kromia joka on vieny multa makeenhimon + tasaa verensokerin vaihteluja.
L-lysiinillä aftat on pysyny poissa. Sinkkiä ihon hyvinvointiin ja vähän
muutenkin. Vihreellä teellä nesteet pysyy liikenteessä ja antioksidanttejakin
pitäis tulla vastustuskyvylle!
Calsiassa on kalsiumia ja
magnesiumia. Sitä syön koska juon aika vähän maitoa. Juustoa tulee kyllä
välillä syötyä liikaakin, mutta tota calcian annosta vähän titrailen sen
mukaan, että miten oon maitotuotteita syöny. D-vitamiinia tietenkin, tosin
isompaa annosta kuin mitä Suomen suositukset sanoo, mutta syönpä kuitenkin.
Vitamarin omega-3 myös tietysti!
Kaupasta hain tämmösiä flunssan karkottamia.
Tänään alotin aamun vihreällä monsterilla! Oli muuten tosi
hyvää vaikka ihan välttämättä raaka-aineista ei semmosta kuvaa saa... Piti
nälkää hyvin poissa! Tätä teen toistekin! Ohje tästä! (Tämänkin ohjeen löysin muuten pinterestin kautta)
Illasta oli pakko kokeilla smoothie mixiä, joten tekaisin sitte sitruunaisen mustikka-mansikka smoothien ! Oli hyvää, hieman ehkä tuo jauhon maku tuli läpi, mutta ei se pahaa ollu!
![]() |
| Trendikin tuli tänään postissa, tosin vielä en kerenny sitä lueskelemaan! |
Hyvää loppuviikkoa! Pysytelkää lämpiminä, ulkona on kylmä!









Ei kommentteja:
Lähetä kommentti