Ihana viikonloppu takana! Eilen vietimme suvun kanssa veljeni kaksosten ristäisiä. Juhlat olivat hienot ja oli mukavaa viettää vielä ilta veljenpoikien kanssa. Kyyneliltä ei säästytty seremonian aikana ja vielä illalla katsoessani noita pieniä ihmeitä silmäkulma kostui väistämättä. Minusta tuli pojista pienimmäisen, Urho Väinö Eeliksen, kummi yhdessä serkkuni kanssa. Ensiksi syntyneestä pojasta tuli Otso Alfred Olavi, jonka kummeinna toimivat toinen veljeni ja poikien äidin sisko. Molemmat pojat saivat ihanat nimet (ja kummit ;)), parempia ei olisi voinut valita! Pojat kastanut pappi puhui kauniisti ja luontevasti ja lauloi vielä psalminkin ihan tosi hienosti. Se teki seremoniasta ehkä vieläkin hienomman. Veljeni kummisetä lauloi Mikko Alatalon Suojelusenkeli-kappaleen kastetilaisuudessa ja hyvä ettei kädessäni olleen kastekynttilän liekki sammunnut kyynelistä, kappale osui ja uppos! Olen tehnyt molemmat kastemekot, ensimmäisen vuonna 2009, kun veljeni ensimmäinen poika kastettiin ja nyt toisen, kun sille tuli tarve. Tietenkin oli siis saatava kuva, jossa molemmat pojat on mekot päällä tädin sylissä :)
Urho ja kummitäti. Kuvista kiitos setäni vaimolle!
Tulin vanhempieni luokse junalla jo torstaina tartuntatautien tentin jälkeen. Toivottavasti tentti meni hyvin, koska tähän kurssiin koitin panostaa jo alusta asti. En oikeastaan kerennyt lukemaan tenttiin viimeisinä päivinä ollenkaan, koska minulla oli toinen kastemekko tehtävänä. Ja halusin käydä salilla ja nukkua päiväunet jajaja... Oisin siis oikeesti kerenny, jos olisin vaan saanut itsestäni enemmän irti. Tentissä kuitenkin tuntui, että tiesin asiat ihan hyvin. Tentissä ei mennyt kauaa ja ehdin vielä hyvin ostamaan tuon kuvissakin näkyvän korallinvärisen paidan Vilasta. Junan lähtöön oli reilusti aika joten odotellessa kävin häätämässä nälän aseman Hella & Huone delissä. Haudutettua mustaa teetä, täytetty rieska ja päivän uutiset puhelimesta. Nappasin samaisesta paikasta mukaan junaan myös täytetyn patongin. Kaikki oli tosi hyvää! Suoraan junalta menin parturiin kaverini liikkeelle missä värjättiin ja leikattiin minun hiukset. Olen jo pitkään suunnitellut omaa luonnollisempaa väriä aikaisemman erittäin vaalean tilalle ja nyt ne ovat sen väriset! (uusi väri näkyy siis noissa ristiäiskuvissa) Jospa vihdoin juurikasvu ei näkyisi niin ikävästi!
Perjantaina kävin ensimmäistä kertaa hiihtämässä tälle talvelle. Kilometrejä siltä reissulta kertyi vajaa 11 gpsn:n mukaan. Luultin ensin isän kanssa, että se on väärässä, mutta heitto laskelmissa (lasketiin nimittäin että se ois ollu n. 13km) johtuikin siitä, että latureitin varrella olevaan karttaan yhteen välimatkaan ovat numerot lipsahtaneet väärin päin. Siellä lukee, että matkaa on 2,1km vaikka oikea pituus matkalle on 1,2km. Tämä selvisi meille tänään, kun hiihtolenkillä tapasimme erään entisen opettajani ala-asteelta ja hän vaimonsa kanssa selvensi meille asiaa. Täällä kotimaisemissa hiihtäessä tapaa hirveesti tuttuja ja välillä on pakko pysähtyä vaihtamaan kuulumiset. Se myös vähänniinkuin kuuluu asiaan. Tälle päivälle hiihtoa kertyi n. 22,6km ja aikaa tuohon meni 2h 30min. Tuossa on siis mukana myös ne ajat kun olemme jutelleet isäni kanssa kaikille tutuille. Olen aika ylpeä itsestäni! Ehkä nyt uskallan juosta sen puolikkaan maratoninkin? Hiihtäminen on nykyään ihanaa ja nautin siitä hirveästi. Luisteluhiihto on minun juttuni, perinteistäkin voisin varmaan hiihtää, jos olisi toiset sukset ja niissä hyvät voiteet. Hyvä, että tulee välillä muutakin urheilua kuin pelkkää salia. Tekee hyvää mielelle ja kropalle. Itseasiassa tänään suksi luisti niin mahtavasti, että taidetaan isän kanssa huomenna ottaa sama uusiksi! Mukavaa että saan jatkaa pitkää viikonloppua vielä yhdellä päivällä ja käyttää sen urheillen ja viettäen aikaa tärkeiden ihmisten kanssa!
Hyvää uutta viikkoa kaikille! :))
Ihanan kummipojan sait ja todella kauniit kastepuvut pojilla!
VastaaPoista